Samsung 3D lanceert als eerste een YouTube game-take-over

YouTube video van 3D projectie op de Beurs van Berlage wordt omgetoverd in een game

09 JUNI 2010, AMSTERDAM
Samenvatting
Eind mei introduceerde Samsung als eerste een commerciële 3D projectie in Nederland, waarbij de Beurs van Berlage in Amsterdam een geheel nieuwe dimensie kreeg. Vanaf 7 juni wordt deze projectie geïntegreerd in de eerste game-take-over op YouTube. In eerste instantie lijkt het of je een gewone videoregistratie van de projectie gaat zien. Tot ineens de pagina van YouTube barst, de vlinders uit de projectie over je schermen vliegen en de nieuwe dimensie van Samsung 3D de pagina overneemt.
YouTube game-take-over
Het is de eerste keer wereldwijd dat er een game-take-over op YouTube wordt ingezet, waarbij de videocontent op een bijzondere manier tot leven wordt gebracht en de bezoeker ermee kan spelen. Op de branded channel van Samsung 3D kunnen bezoekers een game spelen waarbij ze zo snel mogelijk zoveel mogelijk vlinders moeten aanklikken, om kans te maken op een Samsung 3D LED TV.

Van outdoor naar viral naar interactieve viral
De campagne is gestart met een outdoor event, waarbij de projectie door vele bezoekers op video werd vastgelegd. Diverse video's zijn inmiddels de hele wereld rondgegaan, massaal doorgestuurd en op vele blogs geplaatst. Aan deze viral heeft Samsung nu een extra dimensie toegevoegd en hem nu ook interactief gemaakt met de YouTube game-take-over.

Samsung 3D event
Op 20, 21 en 22 mei konden bezoekers bij het plein van de Beurs van Berlage in Amsterdam zien hoe er een nieuwe dimensie werd toegevoegd aan het historische pand. Drie avonden lang interacteerde de projectie met de architectuur van het gebouw en kregen toeschouwers een bijzondere 3D-ervaring in beeld en geluid. In de making of wordt het hele proces getoond. Bezoekers van het event konden 3D televisies uitproberen en elke avond kans maken er één te winnen. Checkte je in bij Foursquare of Feest.je dan maakte je extra kans om te winnen.
Citaten
"Voor Samsung is outdoor altijd een belangrijk medium. Met de 3D projectie op de Beurs van Berlage is dit medium op een zeer innovatieve wijze ingezet. Met de extra inzet van diverse sociale media en mobiel is het Samsung 3D event en de daarbij behorende virale video's een wereldwijd succes geworden. Het past bij het innovatieve karakter van Samsung om deze virale video's nu interactief te maken met de YouTube game-take-over, en daarmee een extra vernieuwende dimensie aan de Samsung 3D campagne toe te voegen. " Raymond Mesterom - Marketing Manager Netherlands, Samsung Electronics
Over Samsung 3D Event

MUSE Amsterdam en Starcom

Media agency Starcom (part of Starcom/Publicis Group) is end responsible for the strategy, concept and implementation of the Samsung 3D LED campaign for 2010. Advertising Agency MUSE Amsterdam is responsible for concept, design and production of the 3D event at Beurs van Berlage, social media and YouTube.

About Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. is a global leader in semiconductor, telecommunication, digital media and digital convergence technologies with 2009 consolidated sales of (US)$116.8 billion. Employing approximately 188,000 people in 185 offices across 65 countries, the company consists of eight independently operated business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor and LCD. Recognized as one of the fastest growing global brands, Samsung Electronics is a leading producer of digital TVs, memory chips, mobile phones and TFT-LCDs. For more information, please visit www.samsung.com.

Credit list

Client: Samsung Electronics Benelux
Marketing Manager: Raymond Mesterom (AVD)
Product Manager: Hans de Jong (TV)